bitter tjej talar ut

Haha, kollar "I now pronounce you chuck and larry" som går på trean, sjuk men rolig film! Idag är det den internationella kvinnodagen.. och semeldagen. Lol. Gillar inte semlor. Tycker det är en löjlig dag som finns till för att företag ska tjäna pengar. Kvinnodagen kan jag dock acceptera.
Var på en intressant föreläsning på hagabion idag med klassen. Föreläsningen höll på i två timmar men det var inte svårt att hålla koncentrationen uppe. Föreläsningen handlade om reklam och den retade upp mig rejält. Man fick en inblick i hur sexistiska och sjukt manipulativa de flesta reklamer verkligen är, hur reklamskaparna tar till alla metoder som går för att tjäna pengar men inte tar hänsyn till människors välmående, speciellt inte unga människors! Vi fick se exempel på hur coca cola gör en reklam som riktar sig till tjejer och en till killar och hur dessa skilde sig åt. Den som riktade sig till killar gjorde för det första reklam för zero och för tjejerna var det light som gällde. Den för killar hade inslag av action och halvnakna tjejer och i den andra sprang gulliga tjejer runt med med en cola i handen och såg lyckliga ut.. Det är verkligen sånt som upprätthåller ett ojämställt samhälle, (deeptalk om jämställdhet dagen till ära)
Men nu ska jag sluta propagera. Kvällsciggen väntar och sen ska jag och Eric hoppa i säng! Missförstå mig rätt haha..

(Eric tyckte att jag skulle tillägga att han för fulla muggar nu bäddar sängen med rena lakan.. En dag om året kunde han tydligen tänka sig att uträtta denna syssla och då RIKTIGT bra.. Kvinnor, är han värd en eloge?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0